- úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího, kterým je Racing technology –právnivká osoba, podnikající pod obchodní značkou TTRace, IČ: 10806326 DIČ: CZ10806326, sídlo: Harmonická 1384/13, Stodůlky (Praha 13), 158 00 Praha, Česká republika. Provozovna: Showroom TTRace Plzeň, Na Roudné 532/178, 301 00 Plzeň, Česká republika (areál Ferona) (dále jen „TTRace“) a určuje postup, kterým se řídí veškeré reklamace zboží či služeb dodaných ze strany TTRace (dále jen „Reklamační řád“).
- Kontaktní údaje TTRace pro účely tohoto Reklamačního řádu
Telefon: +420728921604
Email: info@ttrace.cz
Adresa: Showroom TTRace Plzeň (areál Ferona), Na Roudné 532/178, 301 00 Plzeň, Česká republika
- Před uzavřením smlouvy na dodávku zboží či služeb od TTRace jste povinni se seznámit s tímto Reklamačním řádem a obchodními podmínkami TTRace (dále jen „OP“), které společně s dalšími navazujícími dokumenty, na které je v tomto Reklamačním řádu a OP odkazováno, tvoří společně obsah uzavírané smlouvy. Zároveň uzavřením smlouvy s TTRace berete na vědomí a zavazujete se poskytnout TTRace potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém jste neposkytli požadovanou součinnost.
- Uzavřením smlouvy s TTRace souhlasíte s tímto Reklamačním řádem v celém jeho rozsahu a bezvýhradně.
- Pojmy použité, případně definované v tomto Reklamačním řádu mají přednost před pojmy a definicemi použitými v OP, pokud jsou s nimi v rozporu. Pokud tento Reklamační řád používá pojem, který nedefinuje, vykládá se takový pojem primárně ve významu, v jakém je používán, případně definován v OP. Pokud není definován ani tam, pak je vykládán v souladu s významem, v jakém jej užívají právní předpisy. Samotný text smlouvy (například formou objednávky) má v případě rozporu přednost před tímto Reklamačním řádem v rozsahu, v jaké se oba dokumenty liší. Záruční list (je-li v konkrétním případě vystaven) má v případě rozporu přednost před tímto Reklamačním řádem v rozsahu, v jaké se oba dokumenty liší.
- Tento Reklamační řád stejně jako OP a ostatní dokumenty, které jsou součástí smlouvy uzavírané s TTRace Vám jsou rovněž volně k dispozici na webových stránkách www.ttrace.cz.
- Tento Reklamační řád, stejně jako zbývající části smlouvy, se řídí právním řádem České republiky (bez ohledu na právní řád kupujícího), zejména zákonem č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů, občanským zákoníkem (dále jen „občanský zákoník“). Veškeré spory vzniklé na základě tohoto Reklamačního řádu budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
- odpovědnost za jakost a záruka
- TTRace odpovídá za to, že věc (zboží) při převzetí nemá vady. Zejména Vám TTRace odpovídá za to, že v době, kdy jste věc převzali:
- má vlastnosti, které jsme si výslovně ujednaly, a chybí-li takové ujednání, pak že má takové vlastnosti, které TTRace nebo výrobce popsal nebo že á vlastnosti obvyklé, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží nebo na základě námi prováděné reklamy;
- se věc hodí k účelu, který pro její použití TTRace uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Vadou zboží není změna vhodnosti nebo vhodné velikosti oblečení či bot v důsledku změn na Vaší straně (na straně uživatele zboží), včetně změn naměřených hodnot Vaší postavy při zakoupení či výrobě oblečení či bot, zejména v důsledku změny velikosti Vašeho chodidla, změny Vaší váhy nebo objemu svalové hmoty po okamžiku uzavření smlouvy s TTRace; potvrzením naměřených údajů o Vaší postavě v rámci procesu uzavírání smlouvy souhlasíte s naměřenými hodnotami a potvrzujete jejich správnost s platností po celou dobu trvání dodávky, výroby, dodání zboží i následného běhu záruční lhůty; jakékoli následné změny Vašich mír, velikostí nebo jiných změn na Vaší straně, nepředstavují vadu zboží dodaného ze strany TTRace a nemohou být důvodem pro uplatnění práv z odpovědnosti za jakost či ze záruky na zboží;
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při Vašem převzetí, pokud TTRace neprokáže opak.
- TTRace vystavuje ke každému zakoupenému zboží doklad o záruce (typicky fakturu) obsahující zákonem uvedené údaje, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. označení či popis zboží či služby, délka záruky, cena, množství, sériové číslo apod.).
- Pouze na Vaši výslovnou žádost TTRace poskytne doklad o záruce formou záručního listu. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává TTRace namísto záručního listu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.
- Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné (například pokud se rozsah záruky v konkrétním případě liší od tohoto Reklamačního řádu), TTRace Vám v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí.
- Práva z vadného plnění jste oprávněni uplatnit ve lhůtě, která začíná běžet dnem převzetí zboží Vámi, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění je:
- 24 měsíců u nového zboží, nepoužije-li se na konkrétní zboží jiná lhůta;
- u spotřebního zboží jste oprávněni uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží;
- 12 měsíců u použitého zboží, není-li u konkrétního použitého zboží uvedeno jinak.
- Vaše práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době. Záruční lhůta končí o příslušný počet měsíců později dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala.
- U spotřebního zboží anebo u spotřebního materiálu, který může být součástí zboží, se použije životnost místo záruky za jakost. Životnost může být stanovena různým způsobem – například časovým obdobím jako záruční lhůta nebo počtem použití nebo jiným obdobným způsobem. U spotřebního zboží či materiálu může být uvedeno více způsobů určení životnosti najednou (např. počet nabíjecích cyklů baterie a zároveň časově omezenou životností) a v takovém případě je třeba k úspěšnému uplatnění reklamace dodržet veškeré uváděné podmínky. Vaše právo reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Při řešení reklamace se však k životnosti přihlíží, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku. Životnost představuje náchylnost k opotřebení způsobenému obvyklým užíváním. Pokud spotřební zboží či materiál používáte déle, než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, zároveň však není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.
- V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí původního zboží kupujícím.
- práva z vadného plnění
- Má-li věc vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Vás.
- TTRace může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- TTRace vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku;
- Jedná-li se o opakovanou vadu;
- Představuje-li vada podstatné porušení smlouvy ze strany TTRace;
- Je-li z prohlášení TTRace nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Odstoupíte-li od smlouvy v souladu s předchozím odstavcem, TTRace Vám vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co nám prokážete, že jste věc odeslali k zpět k rukám TTRace.
- Výši přiměřené slevy určí TTRAce jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou jste obdrželi.
- V případě osobního převzetí věci od TTRace jste povinni zkontrolovat přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
- V případě převzetí zboží od přepravce řádně a pečlivě zkontrolujte stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu. Povinnosti při převzetí jsou podrobněji uvedeny v OP.
- V den převzetí dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
- Veškeré nesrovnalosti je třeba TTRace nahlásit při osobním převzetí ihned na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo převzetí zásilky odmítněte. Dále TTRace v případě převzetí poškozeného zboží od přepravce doporučuje pořídit a přiložit k oznámení o zjištěných poškozeních zboží či obalu fotodokumentaci.
- Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky Vás nezbavuje práva věc reklamovat, dává však TTRace možnost prokázat, že z Vaší strany nebyly dodrženy příslušné podmínky.
- Reklamaci můžete uplatnit:
- osobně v provozovně TTRace; nebo
- korespondenčně odesláním na adresu provozovny TTRace: Showroom TTRace Plzeň (areál Ferona), Na Roudné 532/178, 301 00 Plzeň, Česká republika
- po předchozí dohodě s TTRace rovněž osobně ve kterékoli ze spolupracujících prodejen TTRace uvedených na www.ttrace.cz.
- Při předání zboží k reklamačnímu řízení nebo při odeslání zboží k reklamaci musí zásilka obsahovat: reklamované zboží včetně příslušenství, bez něhož reklamované zboží nelze používat a diagnostikovat (doporučujeme však k reklamovanému zboží přiložit kompletní příslušenství v každém případě). Se zbožím nepředávejte Vaše osobní věci, resp. je ze zboží odstraňte včetně odstranění Vašich dat (u zboží, ve kterém lze ukládat Vaše data) a zkontrolujte, zda zboží neobsahuje Vaše věci či data. TTRace neodpovídá za jakoukoli újmu způsobenou v důsledku porušení Vaší povinnosti dle předchozí věty.
- Dále TTRace doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného není možné identifikovat původ zboží, existenci záruky i závadu zboží. Rovněž doporučujeme, abyste zvolili požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, vrácení).
- TTRace Vám vydá písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to bezprostředně po přijetí reklamace. V případě uplatnění reklamace osobně na pobočce je potvrzení na žádost zákazníka předáno ihned v papírové podobě, ve všech ostatních případech je potvrzení zasláno e-mailem a pokud jste jej neposkytli, prostřednictvím Vašich ostatních kontaktních údajů. Potvrzení slouží pouze jako doklad o přijetí reklamace. Stav zboží, ve kterém jste předali toto zboží TTRace, bude posouzen v rámci reklamačního řízení.
- Uzavřením smlouvy berete na vědomí, že nedodáte-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě Vašeho odstoupení od smlouvy Vám bude vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.
- rozsah záruky
- TTRace negarantuje jakoukoli kompatibilitu prodaných součástí s jinými, ať již dodanými ze strany TTRace nebo třetími osobami, ani negarantuje kompatibilitu se softwarovými aplikacemi, nebyla-li kompatibilita výslovně sjednána ve smlouvě.
- Záruka se nevztahuje na poškození zboží vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou přestože není zakázána v přiloženém návodu k použití):
- mechanickým poškozením;
- běžným opotřebením souvisejícím s jeho běžným užíváním;
- změnou vhodnosti nebo vhodné velikosti v důsledku změn na Vaší straně (na straně uživatele), včetně změn naměřených hodnot Vaší postavy při zakoupení či výrobě zboží u oblečení a bot včetně, nikoli však pouze v důsledku změny velikosti chodidla, změny Vaší váhy nebo objemu svalové hmoty v průběhu trvání záruční lhůty; potvrzením naměřených údajů o Vaší postavě v rámci procesu uzavírání smlouvy odsouhlasíte naměřené hodnoty s platností po celou dobu trvání záruční lhůty a jejich následné změny nemohou být důvodem pro uplatňování práv ze záruky;
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno a není-li určeno, pak obvyklým podmínkám, ve kterých se daný typ zboží obvykle používá;
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci dodané se zbožím nebo stanovenými ve smlouvě;
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží; provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů zboží (nekvalifikovaným zásahem se rozumí zásah jakékoliv jiné osoby vyjma TTRace nebo námi určenou osobou) zboží, které bylo upravováno, vznikla-li vada v důsledku této úpravy;
- nedodržením návodu k obsluze, pokud je se zbožím dodán;
- poškozením přírodními živly nebo v důsledku vyšší moci;
- v případě dodávky elektronického obsahu poškozením zboží počítačovým virem, malwarem nebo jiným obdobným škodlivým kódem;
- elektrickým přepětím (včetně viditelně spálených součástek nebo plošných spojů);
- v souvislosti s použitím zboží se spotřebním materiálem či softwarem, u kterého není zákazník schopen doložit původ či legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného spotřebního materiálu či softwaru na zboží dodané od TTRace;
- V případě, že zboží je software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou čitelnost médií (média nesmí být poškrábána apod.). Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólie, pečeti, otevření obálky apod.) se stáváte oprávněným uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software, u digitálního obsahu (například dodávka designových služeb) je to již samotným stažením. To neplatí pro rozpor s kupní smlouvou (viz níže).
- Pokud je zboží opatřeno ochrannou pečetí, nálepkou se sériovým číslem nebo jiným obdobným ochranným prvkem, vystavujete se v případě porušení takového ochranného prvku riziku zamítnutí reklamace. Ochranné pečeti, sériová čísla nebo obdobné ochranné prvky jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
- Jakékoli zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu Vámi uvedenou (v reklamačním formuláři nebo v jiném Vašem dokumentu s popisem závady). Pro popis závady TTRace důrazně doporučuje použít písemnou formu, čímž se rozumí také elektronická komunikace.
- Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že budete souhlasit s placenou opravou či jiným postupem zahrnujícím úhradu z Vaší strany, bude taková úhrada účtována dle aktuálního ceníku platného v okamžiku sjednávání úhrady.
- Před provedením placené opravy nebo jiného postupu zahrnujícího úhradu z Vaší strany budete informováni o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení a nejsou-li takové informace známé, pak obdržíte odhad těchto údajů s informací o způsobu stanovení ceny. K provedení placené opravy nebo jiného postupu zahrnujícího úhradu z Vaší strany lze přistoupit jen po Vašem výslovném souhlasu (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí věty.
- reklamační řízení
- Reklamace může být zamítnuta v případech, kdy reklamované zboží nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení. Reklamace může být zamítnuta rovněž v případech, kdy je přístup či nakládání se zbožím omezeno heslem nebo jiným bezpečnostním opatřením a Vy jste před předáním zboží k reklamaci toto bezpečností opatření neodstranili, ani jste při reklamaci neuvedli údaje potřebné k zajištění zcela neomezeného přístupu a použití zboží v průběhu reklamačního řízení (heslo, klíč apod.).
- V případě, že předáte k reklamaci zboží, které není v tovární konfiguraci, tedy které bylo upraveno Vámi nebo na Vaši žádost, berete na vědomí, že servisním zásahem v rámci reklamace může dojít ke znehodnocení takové úpravy, a to bez možnosti náhrady nebo navrácení do Vámi upravené podoby. V případě jakýchkoli Vašich úprav zboží od TTRace jste povinni si pečlivě uchovat původní komponenty (například pro možnost zachování Vašeho práva na odstoupení od smlouvy).
- TTRace o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů a není-li to možné, bez zbytečného odkladu ve lhůtě, na které se s Vámi dohodne. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená dle druhu zboží potřebná pro odborné posouzení vady.
- Reklamaci včetně vyřešení vady TTRace vyřídí bez zbytečného dokladu, nejpozději však do třiceti (30) dnů ode dne následujícího po podání reklamace. Lhůtu třiceti (30) dnů lze v průběhu reklamačního řízení prodloužit dohodou s Vámi, nesmí se však jednat o prodloužení na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou povaze reklamované vady a zboží.
- V případě marného uplynutí lhůty dle předchozího odstavce se má za to, že vada zboží skutečně existovala (jedná se o tzv. vyvratitelnou právní domněnku) a Vám náleží stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
- O vyřízení reklamace Vás TTRace informuje prostřednictvím Vámi pro tyto účely poskytnutých kontaktních údajů. Dále Vám vydá písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud bylo Vámi doručeno zboží k reklamaci přepravní službou, bude Vám odesláno zpět na Vaši adresu.
- Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá ode dne následujícího po dni jejího uplatnění do dne, kdy jste byli informováni o jejím vyřízení.
- Jako kupující máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace, je-li to účelné. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Je Vaší povinností zkontrolovat zboží přebírané po ukončení reklamačního řízení a soulad přebíraného zboží s výdejním protokolem reklamace. Dále jste povinni zkontrolovat kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám v tomto smyslu již nebude přihlíženo.
- Vaší povinností je rovněž převzít reklamaci bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Tato lhůta však nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace. V případě, že si reklamované zboží do uplynutí lhůty dle předchozí věty nevyzvednete, bude Vám ode dne následujícího po posledním dni lhůty účtováno skladné ve výši 100,- Kč vč. DPH denně za každý den prodlení. V případě, že si reklamované zboží nevyzvednete ani ve lhůtě třech (3) měsíců ode dne uplynutí lhůty dle věty první, vyhrazuje si TTRace právo zboží prodat (jako použité zboží) a výtěžek z prodeje použít na úhradu skladného.
- Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace jste povinni předložit doklad, na základě kterého bylo zboží přijato do reklamace, a musíte prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může Alza či její smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
- závěrečná ustanovení
- Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle a provozovnách TTRace nebo na www.ttrace.cz.
- Tento Reklamační řád je platný od okamžiku jeho zveřejnění a ruší veškeré předchozí verze reklamačních řádů a ujednání s TTRace.